NEARBIRDS






Меню сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Главная » 2013 » Февраль » 6 » Отзыв о Zippy
1:19 AM
Отзыв о Zippy

Самый известный и независимый парапланерный и дельтапланерный журнал Cross Country опубликовал свои отзыв о супер облегчённой подвесной системе от NearBirds – Zippy, в своём последнем номере #145.





Русский перевод:

"Легко значит правильно"

Как только вес подвесок-коконов стал уменьшаться, счета за них стали тяжелеть. С более сложные и более продвинутые материалами , постоянно усложняются исследования,затраты на разработку этих подвесных систем не дешёвые. Конструктора подвесок , говорять, что люди забывают объем работы и тестирование, которые происходят с современными подвесными системами: они могут бать более сложные, чем параплан, и это отражается на цене.


Это все очень хорошо, но расходы более чем 1000€ на подвесную систему недоступны для многих. К счастью есть альтернатива: ZIPPY Nearbirds из Украины, которая продается в розницу приблизительно за 600€ без учета налога.



КОНСТРУКЦИЯ

Как Advance Lightness и Sup’Air Delight в ZIPPY используется сиденье гамак и сверхлегкие ремни в коконе . Несколько ремней поддерживают пилота и могут быть отрегулированны так , чтобы получить удобное положение. Как в любой сложной подвесной системе Вы будете вознаграждены за потраченное небольшое временя, вися в тренажере, чтобы разобраться в настройках, хотя Вы можете изменять настройки плечевых ремней - и нагрудых ремней в воздухе.



КОКОН

Подвесная система застегивается , используя всего две легких пряжки , которые соединяют нагрудный ремень и ножные обхваты одновременно . Кроме них есть также ремень между лямками и еще две, которые закрывают кокон.


Есть технически продвинутая система закрывающая кокон, которую компания придумала, она достаточно инновационная, чтобы ее запатентовать. Однако, я счел ее усложняющей простую конструкцию. Мне больше нравится система на Advance Impress 3 и 1 что обычно используется.


Длина кокона регулируется, используя четыре шнура, как на акселе. Это экономит вес на ремнях, использующихся в более тяжелых подвесных системах, настроив их один раз вы вряд ли когда ни будь будете изменять эту настройку . Подставка под ноги сделана из синтетического волокна (карбон прим перевода) - я счел его немного хрупким и сумел сломать его. Есть носовой карман впереди, который раздувается, чтобы поддержать аэродинамический профиль.



ЗАЩИТА

Необычно для такой легкой подвески это разумное количество задней защиты: пенный протектор и надувной аэрбег. Пенный протектор для области поясницы, приблизительно 10 см (возможен 17 см прим. перевод.) толщиной, и расположен в специальном кармане. Задний протектор аэрбег как надувная воздушная камера с воздухозаборником-клапоном с одной стороны , чтобы сохранять его раздутым. Компания говорит, что они планируют сертифицировать подвеску.



КАРМАНЫ

Их много, включая большой карман внутри аэрбега. Под сидением есть большой карман для балласта. Одной вещью, которой действительно не хватает , являются карманы доступные в полете, - нет боковых карманов на коконе .



СПАСАТЕЛЬНЫЙ ПАРАШЮТ

Нет встроенного кармана запаски. Подвеска поставляется с фронтальным контейнером запаски, который является местом крепления приборов. Это, конечно, означает, что есть необходимость все подцепить, чтобы ничего не забыть, одевая подвесную систему, но имеет преимущество, что запаску можно использовать любой рукой , и ее очень хорошо видно. Контейнер для запаски, который мне дали, был довольно большим, но компания сказала мне, что они теперь делают версию контейнера с изменяемым объемом; проверьте это, если у Вас есть облегченная запаска.



РЮКЗАК

Подвесная система поставляется с соответствующим рюкзаком, который является достаточно большим, чтобы соответствовать всему Вашему комплекту снаряжения. Есть различные ремни для стягивания плюс ремни для крепления и ледоруба и палок. Кроме основного объема есть только один небольшой застегнутый карман. Я подумал сначала о необходимости немного больших накладках на лямках и о возможных некоторых накладках на спине для вентиляции, чтобы распространить воздух, но рюкзак, как оказалось, был удобный. Его компактный размер, конечно, помогает держать груз в правильном месте.



В ВОЗДУХЕ

На взлете, залезть в кокон, было легко. Ножные обхваты хорошо фиксируют Вас в сидении, когда Вы находитесь в вертикальном положении, таким образом, Вы не сползаете создавая себе трудности при входе в подвеску. Как упомянуто, хотя, я действительно считал систему конечного закрывания кокона немного сложной и предпочитал скрепку, а не пуговицу.


В воздухе подвесная система сразу удобна вообще без регулирования выше . Система кокона и гамак- сидение отлично поддерживают Ваши ноги и я не ощущал, что должен сильно упираться в доску, чтобы держать их прямо или иметь abs как prizefighter. (Я летал на Импресс 3, как только она появилась, и привык к сиденью типа гамака.)


У подвесной системы, кажется, нет автокомпенсаторов , но я не считаю ее чрезмерно чувствительной.Фактически, ощущения в полете очень похожи на ощущения в Импресе 3 (хотя я не попадал в очень сильную турбуленцию, летая на ней). С применением подвесок типа гамак вес сильно уменьшился, перекатывать Ваше тело - легко, как только Вы привыкаете к подвеске.


На скорости материал кокона иногда вибрировал больше, чем я привык к коконам, сделанным из более толстого материала, но точное регулирование длины кокона сделало этот еле заметным . На посадке выходить из кокона очень просто.



ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Это – отличный продукт, особенно по этой цене. Используемые материалы имеют высокое качество, хотя, смотря близко Вы можете найти, что не все части применяются в более дорогих моделях на рынке. В целом это - очень удобная и хорошо продуманная подвесная система. Она хорошо подходит для использования на соревнованиях (хотя это не будет идти на встречу для FAI 1 критерий необходимый с 2014 вторая запаска), и идеально подвеска подходит для бивуаков, когда приходится лететь с большим количеством вещей.


Nearbirds проделали отличную работу по производству очень легкой подвесной системы без потери на безопасности и защите, подвесная система , подходит для повседневных полетов. Плюс, она также супер удобна в полете, а ее низкий вес означает, что Вы, будете ощущать себя счастливым снова подымаясь на старт. У Вас также будут некоторые расходы, но сильно ваш карман не пострадает . EB



www. nearbirds. com

Английский текст:

"LIGHT IS RIGHT"

As the weight has been shed from pod harnesses, the bills have got heavier. With increasingly complex materials and ever-rising research and development costs these harnesses aren't cheap. Harness designers say that people forget the amount of work and testing that goes into a modern harness: they can be more complex than a glider, and that is reflected in the price.


That’s all very well, but spending over €1,000 on a harness is out of the question for many. Luckily, there is an alternative: the Nearbirds Zippy from Ukraine, which retails for around €600 before tax.



THE DESIGN

Like the Advance Lightness and the Sup’Air Delight the Zippy uses a hammock seat and is an ultralight pod harness. A series of straps support the pilot and can be adjusted to get the perfect position. Like all complex harnesses you will be rewarded for spending a little time hanging in a simulator to get the set-up right, although you can change the main shoulder- and chest straps in the air.



THE POD

The harness is closed using just two lightweight clips which connect the chest strap and the leg straps at the same time. Apart from these there is also a strap between the shoulder straps and two more that close the pod.


There is a fairly technical pod-closing system, which the company has thought innovative enough to patent. However, I found it fiddly and that it came undone easily. I much prefer the system on the Advance Impress 3 that 1 normally use.


Inside the pod the length is adjusted using four cords, similar to brake line. This saves weight over the tape used in heavier harnesses, and once set up you are unlikely to need to change this. The footboard is made of glass fibre - I found it a little fragile and managed to break it. There is a valved pocket in front that inflates to maintain the aerodynamic profile.



PROTECTION

Unusually for such a light harness there is a reasonable amount of back protection: a foam insert and inflatable airbag. The foamfilled airbag protection is for the lower back area, is about 10cm thick, and is kept in place in a dedicated pocket. The rear fairing acts as an inflatable airbag with a side vent to keep it inflated. The company say they are planning to get the system certified.



STORAGE

Plenty, including a big pocket within the main fairing. Under the hammock there is a large ballast pocket. One thing the harness does lack is any storage that is reachable in flight - there are no side pockets on the pod at all.

RESERVE

There is no built-in reserve pocket. Instead the harness is supplied with a front-mount reserve container which doubles as an instrument pod. This of course means there is more to remember to do up when getting into the harness, but has the advantage that it is deployable using either hand and it’s very visible. The reserve pouch I was given was rather big, but the company told me they are now making an size-adjustable version; check this if you have a lightweight reserve.

THE BAG

The harness is supplied with a matching backpack, which is big enough to fit all your kit in without it flopping around. There are various compression straps, plus straps for crampons and ice-axes/walking sticks. Apart from the maine compartment there is only one fairly small zipped pocket. I would have like a little more padding on the straps arrd maybe some padding on the back to circulate air, but the bag proved to be comfortable. Its compact size certainly helps keep the load in the right place.



IN THE AIR

On take-off getting into the pod was easy. The well-padded leg loops hold you in the hammock well when you are in the vertical position so you don’t slide down making it hard to get in. As mentioned though, I did find the pod closing system a bit fiddly and would prefer a clip rather than the silver discs.


In the air the harness was immediately comfortable, with no pinch points at all. The pod system and hammock support your legs well and I didn’t find I needed to put much tension on the footboard to keep them out straight, or have abs like a prizefighter. (I have been flying an Impress 3 since it came out, so am used to the hammock style.)


The harness doesn't appear to have any degree of auto-bracing in the geometry but I didn't find it particularly overly sensitive.


In fact, it felt very similar to the Impress 3 (although I didn’t experience very strong turbulence while flying it). With these hammock harnesses weight shift is best applied by rolling your whole body - easy once you get used to it.


On glides the material of the pod occasionally vibrated more than I was used to with a pod made from thicker material, but careful adjustment of the pod length made this less noticeable. On final approach it was easy enough to get out of the pod.



CONCLUSION

This is a great product, especially at this price. The materials used are generally of a high quality, although looking closely you may find the details are not quite to the standards of more expensive models on the market. Overall though this is a very comfortable and well thought-out harness. It’s great for competition use (although it won’t meet the FAI Cat 1 criteria for a second reserve come 2014) and perfect for vol-bivouac flying with its large rear storage.


Nearbirds have done a good job of producing a very light harness without too much compromise on safety and protection, which all adds up to a harness well-suited for everyday flying. Plus, as well as being super comfortable in flight its low weight means you'll find yourself happy to walk to launches again. You'll also have some change out of a grand in your pocket, which can’t be bad. EB



www. nearbirds. com

ZIPPY

CROSS COUNTRY #145



Более подробно о Zippy можно прочитать здесь Zippy.

Cross Country Magazine published a review on light harnesses NearBirds – Zippy in its latest issue:





"LIGHT IS RIGHT"

As the weight has been shed from pod harnesses, the bills have got heavier. With increasingly complex materials and ever-rising research and development costs these harnesses aren't cheap. Harness designers say that people forget the amount of work and testing that goes into a modern harness: they can be more complex than a glider, and that is reflected in the price.


That’s all very well, but spending over €1,000 on a harness is out of the question for many. Luckily, there is an alternative: the Nearbirds Zippy from Ukraine, which retails for around €600 before tax.



THE DESIGN

Like the Advance Lightness and the Sup’Air Delight the Zippy uses a hammock seat and is an ultralight pod harness. A series of straps support the pilot and can be adjusted to get the perfect position. Like all complex harnesses you will be rewarded for spending a little time hanging in a simulator to get the set-up right, although you can change the main shoulder- and chest straps in the air.



THE POD

The harness is closed using just two lightweight clips which connect the chest strap and the leg straps at the same time. Apart from these there is also a strap between the shoulder straps and two more that close the pod.


There is a fairly technical pod-closing system, which the company has thought innovative enough to patent. However, I found it fiddly and that it came undone easily. I much prefer the system on the Advance Impress 3 that 1 normally use.


Inside the pod the length is adjusted using four cords, similar to brake line. This saves weight over the tape used in heavier harnesses, and once set up you are unlikely to need to change this. The footboard is made of glass fibre - I found it a little fragile and managed to break it. There is a valved pocket in front that inflates to maintain the aerodynamic profile.



PROTECTION

Unusually for such a light harness there is a reasonable amount of back protection: a foam insert and inflatable airbag. The foamfilled airbag protection is for the lower back area, is about 10cm thick, and is kept in place in a dedicated pocket. The rear fairing acts as an inflatable airbag with a side vent to keep it inflated. The company say they are planning to get the system certified.



STORAGE

Plenty, including a big pocket within the main fairing. Under the hammock there is a large ballast pocket. One thing the harness does lack is any storage that is reachable in flight - there are no side pockets on the pod at all.

RESERVE

There is no built-in reserve pocket. Instead the harness is supplied with a front-mount reserve container which doubles as an instrument pod. This of course means there is more to remember to do up when getting into the harness, but has the advantage that it is deployable using either hand and it’s very visible. The reserve pouch I was given was rather big, but the company told me they are now making an size-adjustable version; check this if you have a lightweight reserve.

THE BAG

The harness is supplied with a matching backpack, which is big enough to fit all your kit in without it flopping around. There are various compression straps, plus straps for crampons and ice-axes/walking sticks. Apart from the maine compartment there is only one fairly small zipped pocket. I would have like a little more padding on the straps arrd maybe some padding on the back to circulate air, but the bag proved to be comfortable. Its compact size certainly helps keep the load in the right place.



IN THE AIR

On take-off getting into the pod was easy. The well-padded leg loops hold you in the hammock well when you are in the vertical position so you don’t slide down making it hard to get in. As mentioned though, I did find the pod closing system a bit fiddly and would prefer a clip rather than the silver discs.


In the air the harness was immediately comfortable, with no pinch points at all. The pod system and hammock support your legs well and I didn’t find I needed to put much tension on the footboard to keep them out straight, or have abs like a prizefighter. (I have been flying an Impress 3 since it came out, so am used to the hammock style.)


The harness doesn't appear to have any degree of auto-bracing in the geometry but I didn't find it particularly overly sensitive.


In fact, it felt very similar to the Impress 3 (although I didn’t experience very strong turbulence while flying it). With these hammock harnesses weight shift is best applied by rolling your whole body - easy once you get used to it.


On glides the material of the pod occasionally vibrated more than I was used to with a pod made from thicker material, but careful adjustment of the pod length made this less noticeable. On final approach it was easy enough to get out of the pod.



CONCLUSION

This is a great product, especially at this price. The materials used are generally of a high quality, although looking closely you may find the details are not quite to the standards of more expensive models on the market. Overall though this is a very comfortable and well thought-out harness. It’s great for competition use (although it won’t meet the FAI Cat 1 criteria for a second reserve come 2014) and perfect for vol-bivouac flying with its large rear storage.


Nearbirds have done a good job of producing a very light harness without too much compromise on safety and protection, which all adds up to a harness well-suited for everyday flying. Plus, as well as being super comfortable in flight its low weight means you'll find yourself happy to walk to launches again. You'll also have some change out of a grand in your pocket, which can’t be bad. EB



www. nearbirds. com

ZIPPY

CROSS COUNTRY #145

Просмотров: 2045 | Добавил: Tatyana | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
   Экстремальный портал VVV.RU